Witam Was, po raz kolejny mała przerwa od nauki, jednak chciałbym się z Wami podzielić tym, co stało się w trakcie wykładów z dietetyki – zaczęło się tak, że chciałem krzyczeć: „Milk and milk derived products are good sources of protein” (mleko oraz jego pochodne są dobrymi źródłami białka), ale kilka minut później – objawienie – „You do not need to consume any animal products to get all the essential amino-acids in your diet” (nie musisz spożywać żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego, by dostarczyć wszystkich niezbędnych aminokwasów w swojej diecie).

Amen:) Tak, najnowsze, akceptowane na całym świecie podręczniki do dietetyki sportowej mówią jasno i wyraźnie, nareszcie, że białko pochodzenia zwierzęcego jest nam zbędne, nie trzeba go spożywać, by otrzymać kompletne białko, a tym bardzie nie jest ono niezbędne do przyrostu masy mięśniowej jak i polepszania swoich wyników w jakimkolwiek sporcie. Jestem więc ciekaw skąd tak wiele trenerów personalnych poleca swoim podopiecznym mięso jako najlepsze źródło białka (nie twierdzę oczywiście, że tego białka nie ma, jest jak najbardziej), skoro minusy jego spożywania drastycznie przeważają ponad plusami.

Kolejna sprawa, którą chciałbym się z Wami podzielić to meta-analiza badań opublikowana 25 maja 2018 roku, (przyp. Chiavaroli L, Nishi SK, Khan TA, et al. Portfolio Dietary Pattern and Cardiovascular Disease: A Systematic Review and Meta-Analysis of Controlled Trials. Prog Cardiovasc Dis. Published ahead of print May 25, 2018), która udowodniła nam, iż wzorce żywieniowe oparte na roślinach skutecznie zapobiegają chorobom serca u osób z podwyższonym poziomem cholesterolu, naukowcy dokonali przeglądu siedmiu badań klinicznych i przeanalizowali wyniki schematu dietetycznego Portfolio wśród uczestników z hiperlipidemią, Schemat diety obniżył poziom cholesterolu LDL o około 17 procent, spadek podobny do obserwowanego przy dawce statyn o niskiej intensywności, a także innych lipidów we krwi i innych czynników ryzyka kardiometabolicznego, takich jak skurczowe ciśnienie krwi, rozkurczowe ciśnienie krwi i białko C-reaktywne.

Schemat diety Portfolio obejmuje dzienne spożycie co najmniej 45 gramów orzechów, co najmniej 50 gramów białka roślinnego, co najmniej 20 gramów lepkiego błonnika i 2 gramy steroli roślinnych.

Kilka dni temu włączyłem reklamy na stronie, które mam nadzieję, Wam nie przeszkadzają, umieszczone są w miejscach takich, by nie ingerowały w treść strony, prosiłbym więc o wyłączenie adblocka na stronie WegaFitness, jeśli go posiadacie, pomoże to mi utrzymać stronę oraz zwiększający się ruch na niej (TAK! Odwiedzacie mnie coraz częściej za co baaaaardzo dziękuję!).

Skoro odwiedzacie mnie coraz częściej, to jak podobają się Wam tego rodzaju wpisy? Czy warto prowadzić taki blog oprócz artykułów oraz filmów i przepisów? Bardzo chętnie podawałbym Wam newsy ze świata nauki na temat diety, leczenia oraz zapobiegania chorób w ten właśnie sposób.

Pozdrowienia, mam nadzieję, że poniedziałek minął Wam lekko:)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *