Ćwiczenia cardio służą naszemu sercu, regularny oraz umiarkowany wysiłek fizyczny zwiększający tempo pracy serca może wydłużyć nasze życie nawet o kilkanaście lat w porównaniu z osobami, które prowadzą siedzący tryb życia, jednak coraz większą popularnością cieszą się sporty, które prowadzą ciało ludzkie do granic wytrzymałości.

Niestety pomimo tego, że aktywność fizyczna jest zdrowa, ultra-maratończycy oraz inni sportowcy wytrzymałościowi są narażeni w dużym stopniu na występowanie miażdżycy czy uszkodzenia mięśnia sercowego – jak mówi przysłowie – co za dużo, to niezdrowo.

W przeglądzie publikacji naukowych z 2019 roku badacze poddali analizie 77 badań, które pokazały, iż dieta roślinna oraz wykluczenie nabiału pozytywnie wpływa na ochronę układu sercowo-naczyniowego. Spożywanie nieprzetworzonych pokarmów roślinnych zwiększa wydajność tlenową organizmu, polepsza lepkość krwi, zwiększa ilość przechowywanego glikogenu oraz zapobiega powstawaniu stanów zapalnych.

Konkluzja tej analizy jest nader oczywista – weganizm jest najlepszą formą żywienia dla sportowców, którzy niestety zbyt często polegają na wszelkiego rodzaju odżywkach i wspomagaczach, które produkowane są ze szkodliwych produktów pochodzenia zwierzęcego, przez zmniejszają swoje szanse na długotrwałe osiągi.

Źródło:

Plant-Based Diets for Cardiovascular Safety and Performance in Endurance SportsNeal D. Barnard,1,2,3 David M. Goldman,4 James F. Loomis,1,3 Hana Kahleova,2 Susan M. Levin,2,* Stephen Neabore,1,3 and Travis C. Batts5
Published online 2019 Jan 10. doi: 10.3390/nu11010130

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *