Kilka miesięcy temu udało mi się kupić coś co zawsze chciałem wypróbować – masło orzechowe w proszku, jest to po prostu odtłuszczone masło orzechowe z bardzo wysoką zawartością białka oraz niską ilością tłuszczu – dzięki czemu zyskujemy proszek białkowy, który jest przetworzony w mniejszym stopniu niż większość dostępnych na rynku odżywek białkowych.

Dzisiaj więc przepis na szejk z użyciem świeżego buraka oraz tegoż właśnie masła orzechowe – możesz je znaleźć bez problemu na Allegro czy wielu sklepach internetowych dla sportowców, szejk ten posiada komplet aminokwasów oraz ponad 23g białka w jednej porcji, oprócz tego bogaty jest w anty-utleniacze, codzienne spożycie świeżych buraków (lub naturalnego ich soku) poprawia morfologię krwi, dlatego warto włączyć je do swojej diety.

Składniki (na jedną porcję):

Pół litra mleka sojowego niesłodzonego
Jeden średni obrany burak
3 łyżki jagód
8 sztuk winogron (najlepiej ciemne, ze względu na wyższą zawartość antyutleniaczy, występują w przepisie by usunąć typowy posmak buraka)
2 łyżki masła orzechowego w proszku (lub garść namoczonych 15 minut w gorącej wodzie orzechów)
Szklanka jarmużu
Ewentualnie do smaku stewia lub erytrytol

Całość po prostu zblendować na jednolitą masę w blenderze i potem cieszyć się super zdrowym szejkiem po treningu:)

Wartości odżywcze w jednej porcji według serwisu Cronometer:

Jeśli masz ochotę na więcej wysoko-białkowych przepisów i nie tylko to zapraszam do zakupu e-booka #wegańskifitness – ponad 100 stron przepisów oraz artykułów na podstawie badań naukowych (kliknij w obrazek).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *